مقدمه مترجمان/ 7
پیشگفتار /19
مقدمه /23
قالب کتاب/ 26
تقدیر و تشکر/ 28
فصل اول: هیزم و شعله/ 29
پیشدرآمد/ 29
مغز شما/ 31
استعارههای مغز/ 33
مربیگری و علوم اعصاب /34
اول: در حال حاضر کجاییم؟ /35
دوم: کجا میخواهیم باشیم؟ /36
سوم: چه چیزهایی در راه است؟ /36
مربیگری مغز/ 39
مادۀ مغز /42
چگونه مغز ارتباط برقرار میکند /46
منابع /48
فصل دوم: فکر کردن به تغییر – انعطافپذیری عصبی/ 49
انعطافپذیری عصبی/ 49
ایجاد اتصالات – انعطافپذیری سیناپسی/ 51
انعطافپذیری عصبی رقابتی /51
تفکر و انعطافپذیری عصبی /54
کاربردهای مربیگری/ 56
جنبۀ منفی انعطافپذیری عصبی/ 57
عادتها /59
توجه/ 61
تمرین/ 64
ورزشهای فیزیکی/ 66
خواب /66
منابع/ 69
فصل سوم: تفکر و احساس – بررسی اهداف از منظر علوم اعصاب /71
علوم اعصاب اهداف /74
خلق /76
آیندهای متفاوت /80
حفظ/ 82
تکمیل /83
مقصد و سفر/ 84
کاربردها در مربیگری/ 86
استفاده از دانش ذخیره شده (dPFC و هیپوکامپ) /86
انگیزه و پاداش (دوپامین، PFC و دستگاه کنارهای) /87
تشخیص خطا (ACC) /88
یادگیری معکوس و انعطافپذیری (OFC)/ 89
اقدام (عقدههای قاعدهای) /89
منابع/ 91
فصل چهارم: تفکر - ترفندها و دامها /93
دو روش فکر کردن/ 93
سیستم 1 در عمل /97
زیانگریزی/ 97
کاربردهای این مورد در مربیگری چیست؟/ 99
سوگیری توجه /100
سوگیری تأییدی /101
سوگیری دسترسپذیری/ 104
سوگیری نتیجهنگری/ 105
خطای بنیادی برچسب زدن/ 106
همبستگی یا علیت؟ /108
تفکر منطقی /109
کاربردهای عملی برای مربیان/ 111
قدرت زمینه- آمادهسازی/ 113
لنگراندازی/ 116
چارچوببندی و سؤالات/ 117
سیستم 2/ 118
منابع /121
فصل پنجم: احساس و هیجان/ 123
هیجانات از منظر علوم اعصاب /124
آمیگدال/ 126
ربودن آمیگدال /129
هیجانات خوب و بد/ 131
سروتونین/ 133
شادی /133
ابراز احساسات /137
معمای واگن/ 139
ارزشها /143
هوش هیجانی /144
خودآگاهی/ 145
مدیریت احساسات/ 146
شناخت احساسات دیگران/ 149
مدیریت احساسات دیگران/ 150
منابع /152
فصل ششم: تصمیمگیری، تصمیمگیری/ 155
تصمیمگیری از منظر علوم اعصاب/ 156
باید بمانم یا بروم - بهرهبرداری یا کاوش؟/ 157
نشانگر بدنی/ 160
قمار با احساسات/ 161
کاربردها در مربیگری/ 163
مدل نشانگر بدنی برای تصمیمگیری/ 163
فرا ارزشها/ 167
فشارهای اجتماعی در تصمیمگیری/ 167
قدرت/ 168
روابط /169
ثبات/ 170
عمل متقابل/ 171
کمیابی/ 172
تأیید اجتماعی/ 173
خستگی تصمیمگیری /175
خستهکنندهترین تصمیمگیریها کدام هستند؟/ 176
کاهش ارزش تعویقی- من الآن میخواهمش! /179
قرارداد اولیس /182
تصمیمات خوب/ 184
منابع /187
فصل هفتم: حافظه- دری به باغ گل رز/ 189
دو نفس/ 189
حافظه /191
حافظه از منظر علوم اعصاب /192
مراحل حافظه/ 196
خواب/ 199
بازیابی /200
حافظه معنایی/ 203
حافظه رویدادی /205
حافظه فرضی /206
حافظه ضمنی /207
یادآورها و نشانه ها /207
آمادهسازی و حافظه/ 209
آمادهسازی با سؤالات/ 212
فراموشی/ 215
کاربردها در مربیگری /216
منابع /221
فصل هشتم: یادگیری و پاداش – گذشتهای در آینده شما/ 223
یادگیری /223
دوپامین و یادگیری /226
دوپامین و انتظارات /230
کاربردها در مربیگری/ 238
انتظارات و توافقات/ 240
اعتیاد/ 241
یادگیری، لذت و (PFC )/244
اعتیاد رفتاری /245
منابع /249
فصل نهم: مدلهای ذهنی /251
چگونه مدلهای ذهنی را به دست میآوریم؟ /253
مغز منتظر ما – چککننده املاء /255
پیشبینی کن _ سپس اصلاح کن/ 256
کاربردها در مربیگری /260
«بایدها» از منظر علوم اعصاب /263
شک و اطمینان/ 265
منابع/ 268
فصل دهم: مغز اجتماعی ما /269
مغز اجتماعی ما /269
نورونهای آینهای/ 272
کفش دیگری/274
همدلی/ 277
موانع همدلی/ 282
کاربردها در مربیگری/ 283
اعتماد/ 286
قدرت «ما» /288
انصاف /289
منابع /292
فصل یازدهم: هویت – ما که هستیم؟/ 295
مغز ما – جادوگر /295
تیم درون اتاق بسته قسمت دوم /296
مفسّر /299
توجیه تعارضات/ 300
سوگیریهای ناخودآگاه/ 302
کاربردها در مربیگری /303
خودکنترلی /306
فرسایش نفس/ 307
کاربردها در مربیگری /309
اثر مارشمالو/ 310
آزادی در خواستن یا آزادی در نخواستن؟ /313
منابع /316
فصل دوازدهم: حالا چی؟ /319
تجسّم /319
خواب/ 319
تمرینات بدنی/ 321
ذهنآگاهی/ 321
مهار /324
سفر در زمان/ 326
انعطافپذیری عصبی/ 327
زمینه /328
قدرت انتظارات/ 329
آینده/ 331
منابع /336
پیوست 1: منابع و کتابهای پیشنهادی/ 337
مطالعات پیشنهادی (2018)/ 337
علوم اعصاب /337
مربیگری /338
مطالعات فراتر در زمینه علوم اعصاب و مربیگری /339
سایتها /339
کلید تیم درون اتاق بسته: /339
پیوست 2: لغتنامه /341
پیوست 3: منابع بیشتر /353
دسته بندی موضوعی | موضوع فرعی |
علوم انسانی |
روانشناسی
|